Padėkit: bijau skristi

2017-02-05

Autorius: Kelioniumanija.lt  http://www.kelioniumanija.lt/ 

 

           Pasirodo, statistika ne tokia ir nekalta: daugiau nei pusė visų lėktuvų keleivių patiria didesnes ar mažesnes baimes skrydžio metu. Tos baimės dar sustiprėja vos tik išgirstame apie įvykusią lėktuvo katastrofą. Nepaisant to, lėktuvai išlieka viena patogiausių susisiekimo priemonių vykstant į tolimesnius kraštus. Skrydžiu dažnai prasideda atostogos. Na, o jei tenka skraidyti dažniau, pavyzdžiui, darbo reikalais? Kaip įveikti skrydžio baimę, kad kelionė lėktuvu nesugadintų nuotaikos?

Aktyvios pramogos danguje 127

 

Prisiminkite statistiką. Vienas populiariausių savęs nuteikimo būdų – prisiminti statistiką, bylojančią, kad lėktuvai yra viena saugiausių transporto priemonių. Kiekvieną dieną pasaulyje lėktuvais skrenda per 3 milijonus žmonių. O tikimybė patirti aviakatastrofą yra viena iš 500 tūkstančių. Vykstant automobiliu, autobusu ar traukiniu ši tikimybė yra didesnė. Skaičiuojama, kad kelionė lėktuvu maždaug trisdešimt kartų saugesnė nei kelionė automobiliu!

Pasitikėkite profesionalais. Ar bijote važiuoti automobiliu, kai jį vairuoja kitas asmuo? Tikriausiai retai taip pasitaiko. O juk automobilius dažniausiai vairuoja mėgėjai, o ne profesionalai. Tuo tarpu lėktuvo pilotas ir jo komanda yra profesionalai. Tad jais turite pasitikėti.

Susipažinkite su lėktuvo veikimo principais. Susiraskite žmogų, kuris jums nuodugniai paaiškins skrydžio detales: lėktuvo sandaros subtilybes ir pakilimo į orą mechanizmą, fizikos dėsnius, aerodinamikos principus ir pan. Suprasite, kaip šis „metalo gabalas“ išsilaiko ore ir viskas atrodys kur kas paprasčiau.

Kalbėkitės. Savo baimę būtina pripažinti. Apie ją galima pasikalbėti, pasidalinti savo nuogąstavimais su artimaisiais, kelionės draugais ar greta sėdinčiais lėktuvo bendrakeleiviais. Dažnai tai padeda pasijusti lengviau. Tačiau venkite pokalbių apie aviakatastrofas ar pasakojimų iš patirties, kaip baisu buvo kažkada skristi. 

Atminkite, jog ore oro duobės yra įprastas dalykas. Važiuodami automobiliu duobėtu keliu tikriausiai nesistebite, kad „krato“, ir nepuolate panikuoti, kad netrukus automobilis suges ar įvyks avarija. Taip ir ore, oro duobės yra neatsiejama skrydžio dalis.

Neatvykite per anksti. Į oro uostą vykite likus atitinkamam laikui iki skrydžio. Šis laikas paprastai priklauso nuo oro uosto dydžio ir valstybės, kurioje esate. Lietuvos oro uostai yra palyginti nedideli ir registracija neužtrunka ilgai. Tuo tarpu dideliuose tarptautiniuose oro uostuose gali tekti nemažai laiko praleisti eilėse, tad svarbu nepavėluoti. Vis dėlto, atvykti per anksti neverta, nes taip liks daugiau laiko nuogąstavimams ir svarstymams: o gal iš viso neskristi?

Išsirinkite sau patogią vietą lėktuve. Naudojantis pigių skrydžių bendrovių paslaugomis, išsirinkti sau patinkančią vietą lėktuve nesudėtinga, tik reikia būti „pirmesniam-gudresniam“. Net ir skrisdami tradicinėmis avialinijomis galite paprašyti norimos vietos lėktuve. Jei bijote skristi, geriau rinkitės vietą netoli evakuacijos išėjimo. Jei kenčiate nuo aukščio baimės, geriau sėskite toliau nuo lango.

Nepadauginkite alkoholio ir kavos. Nors paplitusi nuomonė, kad alkoholis neva padeda atsikratyti skrydžio baimės, iš tikrųjų yra kiek kitaip. Lėktuve deguonies kiekis yra mažesnis, nei mums įprasta, o padauginus svaigalų poveikis organizmui gali būti labai neigiamas, nerimas gali dar labiau padidėti. Išgėrus kavos didėja organizmo dehidratacija. Taigi džiūstanti burna, svaigstanti galva ir net pykinimas gali tik pabloginti situaciją. Dėl to troškuliui numalšinti verčiau rinkitės vandenį ar sultis, o alkoholio vartokite su saiku.

Užsiimkite kokia nors veikla. Knygos ar žurnalo skaitymas, kryžiažodžių sprendimas, muzikos klausymas, anekdotų pasakojimas, mezgimas ar net valgymas padeda nukreipti savo dėmesį kitur, ne į skrydžio baimę. Jei vykstate atostogauti, į lėktuvą pasiimkite knygą ar kitokios informacijos apie ketinamą aplankyti šalį. Tai itin teigiamai nuteikia!

Būkite prisisegę saugos diržus. Lėktuvui pasiekus atitinkamą aukštį, saugos diržų lemputė užgesta, tačiau vis viena rekomenduojama išlikti prisisegus. Stiprios turbulencijos metu tai padės išvengti galimų sužalojimų.

Ir pabaigai. Jei vakar kur nors pasaulyje nukrito lėktuvas, tai nemanykite, kad tikimybė šiandien nukristi jūsų lėktuvui sumažėjo... Geriau pasikliauti sveika logika ir atminti, kad ta tikimybė iš esmės yra labai labai nedidelė. O aviafobija yra labiau susijusi su mumis pačiais, negu su išoriniu pasauliu.

 

 

Susiję pasiūlymai

Vytenio g. 6/23, Vilnius, Vilnius
Burokaraistėlė, LT-65383, Alytaus aps. 20 km iki Varėnos
Sporto g. 11, Vilnius, Vilnius
Daugiau pasiūlymų »